Våra kunders egna reseberättelser

Vi jobbar ständigt med att utveckla vår kvalitet för att du som resenär skall få en fantastisk reseupplevelse och komma hem med en massa härliga minnen.

Här kan du ta del av våra resenärers egna erfarenheter och låta dig inspireras av deras reseberättelser. I listan nedan kan du välja det land som du är intresserad av.

Alla arrangemang fungerade prickfritt

Hej!
Vi är riktigt nöjda med resan. Alla arrangemang fungerade prickfritt. Vi kan absolut tänka oss att resa med er igen och har redan rekommenderat er till vänner.
Jag ser faktiskt inga förbättringsmöjligheter alls.

Lars-Erik

Hej!
Tack för en härlig resa med er. Vi har haft en mycket intensiv och intressant resa med start i Johannesburg. Där möttes vi av en chaufför som körde oss till vårt hotell. Trötta efter en lång flygresa somnade vi gott för att dagen efter bli upphämtade av vår chaufför/guide Martin. Vi fick en jättefin rundtur i Johannesburg bl.a. till Constitution Hill, Soweto och Mandelas hus. Efter en lång dag med många upplevelser och intryck åt vi middag på hotellet för att dagen efter bege oss till Krugerparken. På vägen till Krugerparken fick vi se ett skiftande landskap från lantbruk till kolindustri till bergslandskap. Vi stannade på lite olika ställen längs vägen och tittade bl.a. på "potholes" och "three rondavels" med storslagen utsikt. Martin var mycket kunnig och berättade saker för oss hela vägen och svarade på alla frågor vi hade. Efter ca 9 timmar längs vägen kom vi fram till vårt hotell där vi åt middag och somnade gott. Dagen efter skulle vi ge oss iväg på den efterlängtade safarin.

Vi gav oss iväg runt 06 på morgonen och körde in i parken och mötte genast en elefantfamilj på morgonpromenad. Krugerparken är enorm och det blev två safaridagar med mycket bilåkning. Martin körde runt oss och han var skicklig på att spana och se sådant vi andra fick använda kikare för att se. Vårt sällskap bestod av mig själv, min 11-årige son och min kollega Sara och vi hade gott om plats i minibussen men ev kanske det hade varit bättre att åka i de öppna safaribilarna med förare som känner till parken bättre, för ibland kunde vi åka runt i timmar utan att se ett djur för att timman efter se några djur. Men det var ändå en fantastisk upplevelse att få se djuren ströva omkring. The big 5 lyckades bara Sara se. Leoparden syntes bara ett kort ögonblick innan den försvann i gräset och Lucas och jag missade tyvärr den, men vi var nöjda med fyra av fem och massor av andra djur.

Efter två dagars safari åkte vi tillbaka till Johannesburg för att flyga till Kapstaden.
Dagarna i Kapstaden var fantastiska. Temperaturen var dock mycket lägre än i Krugerparken och nu fick vi byta ut sommarkläder mot byxor och jackor. Vi gjorde utflykter till Godahoppsudden, sälsafari, stadsruntur, The old Biscuit Mill, vinprovning i vindistriktet, linbanan till Taffelberget och båttur till Robben Island mm.  Här hade vi en ny chaufför, Carlos, även han mycket kunnig då han själv växt upp i ett av områdena för färgade i Kapstaden. Han tog även initiativet och bokade bord till oss på två helt fantastiska restauranger där maten var så vackert dekorerad och upplagd och smakade utsökt. Carlos tog även initiativet till att boka in oss på en chokladprovning och körde oss till ett outlet-område för shopping. Efter några dagar i Kapstaden var det så dags för oss att flyga hem till Göteborg igen.

Vi kan mycket väl resa med er igen och rekommenderar er gärna till andra. Resan var mycket väl planerad och organiserad på ett bra sätt med tydliga kuvert med biljetter för olika ändamål. Chaufförerna var trevliga och kunniga och mycket omtänksamma.

Allt som allt är vi nöjda med resan!

Med vänlig hälsning, Linda Åshamre

Vi är supernöjda att allt fungerade så bra

Hej Helga,
Vi är supernöjda att allt fungerade så bra. Jag var som du nog förstod lite scarry före resan,  men vi har känt oss väldigt trygga, och allt folk vi träffade var trevliga och  hjälpsamma samt kunde mer Engelska än vi räknade med.

Jag måste också rikta ett stort tack till dig för allt arbete du la ned på planeringen, som ju också fungerade i praktiken. Jag skall skicka dig lite foto och reseberättelse senare.

Vi är också väldigt nöjda med Benjerrar Mohamed "Ben"  han kändes verkligen som vår livlina och svarade direkt när vi några gånger ville ha support. Och var även mycket trevlig o hjälpsam. Jag skall höra av mig till Ben med feed back också.

Tack så länge, jag skall skicka foto o info senare.
Mvh
Ingvar Johansson

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45