Våra kunders egna reseberättelser

Vi jobbar ständigt med att utveckla vår kvalitet för att du som resenär skall få en fantastisk reseupplevelse och komma hem med en massa härliga minnen.

Här kan du ta del av våra resenärers egna erfarenheter och låta dig inspireras av deras reseberättelser. I listan nedan kan du välja det land som du är intresserad av.

Sammanfattningsvis var resan en toppenresa

Hej Helga,

Tack för en underbar resa!

När vi landade i Kairo möttes vi, före passkontrollen, av Orientenresors representant som tog oss, och vårt bagage, genom både passkontroll och tull ut till en mötande minibuss för vidare transport till hotellet. På morgonen möttes vi av samma representant samt en guide och chaufför som guidade oss i den koptiska delen av Kairo. Ett historiskt möte vi inte kommer att glömma. Efter lunch bar det iväg till flygplatsen och vidare transport till Luxor. Det var samma fina omhändertagande när vi åkte. Det var bara att följa med representanten. Han fixade det som behövdes. Kändes lite lyxigt.

I Luxor möttes vi inne på flygplatsen med samma höga service som i Kairo. Vi fick en ny guide som var med oss hela Nilenkryssningen. Kändes tryggt. Vi anlände till Luxor på eftermiddagen så vi han se både Karnak och Luxor templen innan vi åkte till båten. En imponerande, både syn men även historielektion. Vi hade en av båtens två sviter. Utsikt både framåt och åt sidan och en egen balkong med stolar. maten ombord var himmelsk god. Flera rätter att välja mellan. Det var sällan vi visste exakt vad vi åt. Vi passade på att prova på lite av allt.

Kryssningen på Nilen var en upplevelse och njutning. Att glida fram i ett lugnt tempo och njuta av både omgivningen och solstolen på däck var underbart. Samtidigt som vi gjorde utflykter på morgnarna innan båten skulle fortsätta. En upplevelse att både få se de historiska platser som vi bara läst om och även se gatulivet. Omtumlande.

Väl i Aswan besökte vi Höga dammen. Ett imponerande byggprojekt. Dagen efter flög vi vidare till Abu Simbel. Templet som räddades från att försvinna under vattnet. Resan var värd vart enda öre. Efter detta flög vi vidare till Kairo. Samma fina bemötande. Transport till Hotellet.

Det blev till att stiga upp tidigt för bilfärd längs ökenvägen till Alexandria. Där tillbringade vi dagen med att bland annat besöka Biblioteket, Katakomberna och Kastellet. kastellet är byggt på platsen där fyrtornet en gång stod. Både intressant och storslaget.

Dagen efter besökte vi pyramiderna. Vi köpte biljetter så vi kunde komma in i den största pyramiden. Det var en storslagen känsla att klättra upp i pyramiden. Klättringen slutade i en stor gravkammare med en ofantlig sarkofag. Det är ett minne för livet. Efter pyramiderna åkte vi till Saladins citadellet och Alabastermosken. Efter lunch blev det Egyptiska museet. Där såg vi det som man hittade i Tutankamons gravkammare. Vi passade på att besöka utställningen med mumier. Ett besök där man verkligen kände historiens vingslag. Väl tillbaka på hotellet var det dax att börja packa för vidare transport till flygplatsen tidigt nästa morgon.

Sammanfattningsvis var resan en toppenresa. Både ett väl bemötande och omhändertagande av Orientenresors personal. En guidning som väckte mersmak och intresse för det vi såg. Vi valde De Lux-varianten. Det är något vi varmt kan rekommendera. Nilenkryssningen var både en historisk resa men även en underbar avkoppling. Vi kan varmt rekommendera resan.

På frågorna så kan vi absolut tänka oss att resa med Orientenresor igen! Vi har redan rekommenderat er och kommer att fortsätta att göra så. På frågan om det finns något att förbättra så skulle det vara att gå i Kairo, ledsagad av guiden. Kanske inte en shoppingtur, men något åt det hållet. Att kunna bli en del av gatulivet.

Vänliga hälsningar

Stellan och Maud

Mycket mycket bra service har ni gett oss här i Sverige och i Indien tog de väl hand om oss!

Hej!

Nu har vi varit hemma länge efter vår fantastiska resa i Indien! Vi var väldigt nöjda med allt vi sett, höjdpunkterna räknar vi nog till Taj Mahal, tigersafarin där vi såg tiger och båtturen på Backwater, den var fantastisk, god mat och vi njöt hela tiden. Vår resa var väl planerad för oss, lagom mkt. sevärdheter, mer hade blivit för mkt. och det skulle varit omöjligt att ta in mer upplevelser, så var det för oss. Tyvärr skrevs ingen reseberättelse under resan, vi var allt för trötta när vi väl var på hotellen igen efter utflykterna. Jag och Lars har tidigare varit i Goa och om jag åker tillbaka för solsemester hade jag valt Goa framför Kerala, kanske vi inte hade rätt placerat hotell, det fanns inget direkt utbud där förutom en helt fantastisk strand, så, det var lagom antal dagar där.

Vi kan absolut tänka oss att resa mer er igen, mycket mycket bra service har ni gett oss här i Sverige och i Indien tog de väl hand om oss!

Med det rekommenderar vi er som researrangör!

Göra bättre, inget vad jag kan komma på, ni har levt upp till alla våra förväntningar och mer därtill!

Och igen, tack för en väl arrangerad resa, vi bär med oss våra minnen!

Vänligen

Marie med resesällskap

Allt har verkligen funkat 100% med ALLT!

Hej Helga!

Vi har haft det fantastikt trots att vi inte fick se några tigrar då.

Vi reser gärna med er igen.

Allt har verkligen funkat 100% med ALLT!

Det enda som var lite tufft var första dagen, flyget var försenat så vi kom till hotellet vid 09 på morgonen och fick kasta oss in i bilen till guiden och ut i Dehli en hel dag.

Men så är kanske bokningen , kanske att man borde kommit ner dagen innan.

Vår chaufför var jättebra han visade oss massa saker på vägen, var inne i olika tempel och så.

Indien var maxat schema men väldigt intressant!

Alla transfers funkade till 100%!

Sri Lanka var så underbart, där skulle vi haft några dagar till med facit i handen.

Vi bodde på Bentota Club ( tror jag), helt fantastiskt läge!

Jag har redan på jobbet berättat om er och gett er adress till er hemsida!

Jag skulle gärna åka tillbaka till Sri Lanka igen och kanske Indien men en annan del.

Återigen allt funkade till 100%!

En liten sak som kunde gått illa men hände ingen var på hotellet när vi var på Safari, eftersom vi inte fick se några tigrar på hela dagen så sade vår chaufför att vi kunde åka på ett morgonsafari dagen efter innan vi åkte till Jaipur.

Det var tur vi gjorde för 30 sekunder efter vi stängt dörren till vårt rum så bröt sig en stor apa och en fågel in i rummet.

Sent på kvällen så hade personalen av vår nyckel till rummet så en halvan av nyckel inne i låset och andra halvan i handen på han som skulle fixa låset.

De fick hämta en stege och upp till vårt rum på utsidan ta bort fönstret och ta sig in den vägen.

De satte upp en tidning med tejp, så sov vi.

När vi tidigt skulle upp på morgonen så hörde vi ett himla liv av apor.

Så en seglade in där genom tidningspapperfönstret och en fågel.

De hade liten jakt där.

När vi kom tillbaka från safarit så var det 6 städare där och fick sanera rummet, hela min säng hade apan förstört såg det ut som.

Tur jag inte låg där:-)

Sammanfattningsvis så en helt perfekt arrangerad resa!

Bra guider, chaufförer och hotell!

Tusen tack för att ni gjorde vår resa så intressant och skön semester på Sri Lanka!

Johanna

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40